Harvest Group Poland - konferencje, seminaria, szkolenia Kontakt |  Global Home 

   Aktualności
   Oferta
   Prelegenci
   Sponsoring
   Patronat
   O nas
   Kariera
   Kontakt

Zarządzanie marketingiem: controlling działań marketingowych

Szkolenie zamknięte (realizowane na zamówienie)

Zapytanie ofertowe!

Wypełnij formularz, aby otrzymać ofertę organizacji szkolenia w twojej firmie!
Newsletter!

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych konferencjach i szkoleniach.
Prześlij znajomemu!

Kliknij, aby wysłać znajomemu odnośnik do tej strony WWW.

Informacje podstawowe Program szkolenia Zapytanie ofertowe


Szanowni Państwo!


Przedstawiamy Państwu informacje o szkoleniu poświęconym strategicznej kontroli działań marketingowych i zarządzaniu marketingiem. Współcześnie wiedza i umiejętności z zakresu controllingu marketingowego potrzebne są nie tylko marketerom i sprzedawcom, ale również osobom zarządzającym firmami i poszczególnymi działami.

Coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, gdy konieczne jest staranne monitorowanie wydatków marketingowych i określanie ich efektywności. Podczas szkolenia od strony praktycznej będą Państwo mieli możliwość zdobycia następujących umiejętności:
  • szacowania niezbędnego poziomu wydatków reklamowych do realizacji przyjętych celów marketingowych,
  • określania rentowności produktów, segmentów oraz oceny zyskowności inwestycji marketingowych z punktu widzenia całości firmy,
  • wykorzystania szeregu wskaźników marketingowych do monitorowania skuteczności i efektywności decyzji marketingowych.
Szkolenie posiada szczególnie atrakcyjną formę. Oprócz prezentacji i ćwiczeń, uczestnicy zajęć biorą udział w symulacyjnej grze strategicznej MARKETING MANAGEMENT, dodatkowo w drugim dniu szkolenia przedstawione zostają przykłady gotowych szablonów w formacie MS Excel przydatnych w planowaniu i ocenie działań marketingowych. Efektywne przyswajanie wiedzy jest zatem poprzedzone uczeniem się przez doświadczenia i kształtowaniem nowych umiejętności.

Całość zajęć ma wybitnie praktyczny, aplikacyjny charakter, umożliwiający zastosowanie zdobytej wiedzy w codziennej pracy - zarówno działów marketingu i sprzedaży jak i komórek finansów i controllingu.

Z poważaniem,

Zespół Harvest Group Poland

PS. Szkolenie realizowane jest w postaci zamkniętej i każdorazowo dostosowywane do specyfiki Państwa branży i potrzeb firmy.

   Szkolenie z controllingu marketingowego polecamy przede wszystkim:
  • Dyrektorom i Menedżerom Marketingu
  • Brand Managerom i Product Managerom
  • Specjalistom ds. Marketingu
  • Dyrektorom ds. Sprzedaży i Dyrektorom ds. Kluczowych Klientów
  • Dyrektorom i Managerom Finansowym
  • Managerom i Specjalistom ds. Controllingu (finansowego i marketingowego)
  • Szefom działów wsparcia sprzedaży
  • Pracownikom agencji reklamowych, agencji badań rynku i in.
  • Innym osobom zainteresowanym tematyką nowoczesnych metod controllingu marketingowego
Program I dnia szkolenia
Program II dnia szkolenia

Program I dnia

Rozpoczęcie szkolenia i wprowadzenie
  • Zapoznanie z tematyką szkolenia

I. Zapoznanie się z regułami symulacji MARKETING MANAGEMENT

  • Kontrola działań marketingowych na wirtualnym rynku:
    • podział na drużyny-firmy i funkcje
    • identyfikacja celów symulacji oraz posiadanych zasobów
    • informacje rynkowe i logistyczne dotyczące gry strategicznej
    • próbny cykl biznesu na symulowanym rynku
Przerwa na kawę

II. Gra MARKETING MANAGEMENT I i II - budżetowanie i informacje

  • Pierwsze dwie fazy gry strategicznej MARKETING MANAGEMENT
    • decyzje w zakresie zarządzania finansowego
    • koncentracja na kluczowych segmentach rynku
    • budżetowanie działań marketingowych w praktyce
    • sprawozdania finansowe a marketing
    • wykorzystanie informacji marketingowej - ocena rentowności
Obiad

III. Gra MARKETING MANAGEMENT III i IV - okazje i inwestycje

  • Końcowe dwie fazy gry strategicznej MARKETING MANAGEMENT
    • decyzje dotyczące rozwoju rynku
    • ocena potencjału inwestycji marketingowych
    • rozwój decyzji budżetowych i wyników sprzedażowych w czasie
    • budowanie strategii konkurencji i przewidywanie działań konkurentów
    • wyniki gry strategicznej i rozdanie nagród najlepszej z drużyn
Przerwa na kawę

IV. Strategiczne związki marketingu i finansów - analiza empiryczna

  • wnioski z gry strategicznej MARKETING MANAGEMENT
  • analiza udziałów w rynku i rentowności sprzedaży - różne podejścia
  • techniki budżetowania i określania progu rentowności działań marketingowych
  • wartość w marketingu - dyskusja
  • skuteczność i efektywność marketingu na poziomie strategicznym i operacyjnym
Zakończenie I dnia szkolenia

do góry

Program II dnia

Rozpoczęcie II dnia szkolenia

V. Perspektywy oceny efektów działań marketingowych

  • przegląd wskaźników z symulacji MARKETING MANAGEMENT
  • podejścia do oceny działań marketingowych w praktyce:
    • podejście przedmiotowe
    • podejście procesowe
    • podejście wielowymiarowe
  • przegląd działań marketingowych w ujęciu procesowym
  • strategiczne i operacyjne powiązania efektów działań marketingowych
Przerwa na kawę

VI. Strategiczna analiza efektywności kształtowania marki i cen

  • ocena potencjału marki i efektów budowania silnej marki
  • efektywność marki a efektywność reklamy
  • penetracja rynku oraz miejsce na półce a siła marki
  • analiza satysfakcji i lojalności klientów z produktu i marki
  • efektywność strategii cenowych
  • systemy monitoringu cen i ich wykorzystanie
Obiad

VII. Strategiczna analiza efektywności dystrybucji i komunikacji

  • analiza systemów dystrybucji a efekty działań marketingowych
  • efektywność logistyki marketingowej
  • pomiar skuteczności działań reklamowych - przegląd technik
  • marketing bezpośredni i sprzedaż osobista - parametry sukcesu
  • zintegrowana ocena działań komunikacyjnych - case-study
Przerwa na kawę

VIII. Zintegrowane zarządzanie efektywnością działań marketingowych - przyszłość zarządzania strategicznego i finansowego

  • narzędzia analityczne do szacowania efektywności działań marketingowych
  • controlling finansowy i controlling marketingowy - jak połączyć oba podejścia
  • controlling jako system monitoringu i jego wykorzystanie we wdrażaniu działań marketingowych - praktyczne wskazówki dla uczestników seminarium
Zakończenie szkolenia

Prelegenci

Michał Dziekoński Michał Dziekoński, trener programów the Chartered Institute of Marketing, twórca marketingowych gier strategicznych.

Marketer-praktyk, konsultant i trener. Z marketingiem związany jest od samego początku kariery zawodowej - pracuje w jednej z firm z Grupy Siemens, gdzie odpowiada za marketing strategiczny i międzynarodowy (w tym controlling marketingowy).

Posiada dyplomy marketingu: Akademii Ekonomicznej w Katowicach, the Chartered Institute of Marketing London oraz amerykańskiego programu Marketing Training w Siemens Westinghouse w Orlando (Floryda). Dodatkowo ukończył studia podyplomowe i program szkoleniowy z zarządzania zespołami oraz studia podyplomowe z metod badań marketingowych organizowane przez Uniwersytet Jagielloński i agencję badań rynku CEM.

Michał Dziekoński jest zwolennikiem aktywnych metod szkoleniowych - wykorzystuje w nich autorskie gry strategiczne i narzędzia marketingowe w Excelu. Jest współautorem książek "Wskaźniki marketingowe" oraz "Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy" - wydanych przez Oficynę Ekonomiczną / Wolters Kluwer oraz szeregu artykułów opublikowanych w czasopismach marketingowych. Dodatkowo od 2005 roku jest ekspertem i autorem pytań z marketingu (w zakresie: controlling marketingowy) w konkursie "Grasz o staż".

Zapytanie ofertowe

W przypadku zainteresowania organizacją szkolenia w Państwa firmie prosimy o wypełnienie krótkiego formularza zapytania ofertowego.












Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Ustawą z dn. 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami).



* Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe.


© Harvest Group Poland    Kontakt  | Global Home